لوگو هایپر نصب سفید

09393255444

گوهردشت،عظیمیه،شاهین ویلا

09393255666

محمدشهر،مشکین دشت،فردیس

09363313732

تمامی مناطق تهران

09052294959

تمامی مناطق کرج

لوگو هایپر نصب سفید

09393255444

گوهردشت،عظیمیه ، شاهین ویلا

09393255666

محمدشهر،مشکین دشت،فردیس

09363313732

تمامی مناطق تهران

09052294959

تمامی مناطق کرج

هایپرنصب

نصب پکیج دیواری

جهت نصب پکیج دیواری خود با هایپرنصب تماس بگیرید

برای خرید پکیج دیواری به چه نکاتی توجه کنیم ؟

نصب پکیج دیواری و خرید آن برای خرید پکیج دیواری برای منزلتان باید به موارد زیادی توجه کنید اولین گزینه انتخاب نوع دستگاه می باشد در بازار دونوع پکیج دیواری فن دار و بدون فن می باشد با توجه به شرایط ساختمان نوع آن را مشخص نمایید سپس توان دستگاه را با ظرفیت حرارتی منزل خود مقایسه کنید ظرفیت پکیج های موجود در بازار 24و26و28و30و35و40هزار کیلو کالری بر ساعت هستند.

نصب پکیج دیواری در هایپرنصب

جهت نصب پکیج دیواری خود با هایپرنصب تماس بگیرید

مراحل نصب پکیج

انتخاب محل نصب پکیج

 جایی که برای نصب پکیج انتخاب میکنید باید تراز و دور از رطوبت باشد و حتما باید نزدیک به دودکش باشد.

در صورت نصب پکیج به صورت محفظه احتراق باز در داخل کابینت، پکیج برای احتراق نیاز به اکسیژن دارد و حتما باید درب کابینت کرکره¬ای باشد تا پکیج، اکسیژن مورد نیاز خود را از محیط بدست بیاورد.

کنترل دودکش

قطر دودکش نصب شده برای پکیج نباید از قطر خروجی کلاهک مخروطی بالای دستگاه کوچک تر باشد

حداقل قطر دودکش باید ۱۵ سانتیمتر باشدوارتفاع دودکش از محل نصب پکیج دیواری  تا کلاهک حداقل باید ۴ متر داشته باشیم.

برای نصب یکیج دیواری حتما باید کلاهک H  نصب نمایید.

جهت نصب کلاهک H در روی دودکش باید در امتداد جریان باد غالب باشد تا باد داخل دودکش نپیچدو خارج شود .

کلاهک دودکش باید حداقل ۸۰-۷۰ سانتیمتر بالاتر از کف پشت بام  باشد  و اطراف دودکش کاما  باز باشد و در مجاورت هیچ گونه مانع و دیواری واقع نشده باشد.

دودکش به هیچ عنوان نباید تغییر مقطع داشته باشد. کوچک شدن قطر دودکش حتی در یک نقطه باعث کاهش مکش دودکش  می شود

جهت جلوگیری از تشکیل قطرات و همچنین سرد شدن دود که باعث کند شدن خروج دود و یا توقف دود می باشد  جدار خارجی دودکش را حتما باید عایق بندی کنیم.

دودکش را  ثابت و محکم قرار دهید و در برابر باد، بخار آب و عوامل مکانیکی دیگر مقاوم بسازید.

دودکش را از نظر تمیز بودن و گرفتگی مسیر باید همیشه چک کنیم.

به طورکلی مسیر مستقیم و عمودی بهترین روش برای تخلیه محصولات احتراق است و دودکشی نباید در مسیر خود حالت افقی بگیرد. ولی در مواردی که مشکلات اجرایی وجود داشته باشد و نیاز به تغییر جهت مسیر دود باشد، بهتر است از زانویی ۴۵ درجه، حداقل پس از ۳۰ سانتیمتر لوله عمودی (خروجی از پکیج) استفاده کنیم  و قسمت افقی کمترین طول ممکن را داشته باشد.

عملکرد خوب دودکش باید پیش از راه اندازی تجهیز کنترل نماییم. برای کنترل آن، با سوزاندن یک روزنامه در ورودی دودکش، میتوان مکش آن را به طور تقریبی چک کنیم. چنانچه شعله آتش روزنامه و ذرات سوخته شده، به سرعت داخل دودکش شود، مکش دودکش اوکی می باشد. همچنین درب جلوی پکیج نباید آنقدر داغ شود که دست را بسوزاند.

دودکش پکیج دیواری در نصب پکیج دیواری

نصب براکت (شابلون) دستگاه روی دیوار

پکیج دیواری را باید در ارتفاع حداقل ۱۲۰ سانتیمتری از کف نصب نماییم  و از دیوار یا کابینت مجاورحداقل ۱۵ سانتی متر فاصله بگذاریم . پکیج دیواری را نباید در بالای دستگاه های گرما زا مانند اجاق گاز نصب کنیم  و حداقل فاصله افقی مورد نیاز پکیج از این دستگاه ها ۴۰ سانتیمتر می باشد. حداقل فاصله پکیج دیواری از دیوار روبه رو ۱ متر می باشد. حداقل فاصله دودکش از اشیا و مواد قابل اشتعال مانند پرده آشپزخانه ۵۰ سانتی متر می باشد.در محل نصب پکیج وجود پریز برق، سیم اتصال زمین و کف شوی فاضلاب ضروری می باشد. نصب پکیج مانند سایر دستگاه های گازسوز در حمام، رختکن، توالت، محوطه های سونا و جکوزی، اتاق خواب و فضاهای بدون هواکش ممنوع می باشد. محل نصب پکیج باید سرپوشیده و تا حد امکان به محل های مصرف آبگرم نزدیک باشد و در مجاورت آن مواد قابل اشتعال قرار ندهید. براساس مقررات ملی ساختمان مبحث ۱۷، نصب وسایل گازسوز مانند آبگرمکن دیواری و پکیج دیواری در واحدهای کمتر از ۶۰ مترمربع ممنوع می باشد، مگر آنکه هوای مورد نیاز جهت احتراق گاز مصرفی آنها از طریق دریچه دایمی که به طور مستقیم با هوای آزاد در ارتباط باشد، تامین شود. در صورتی که قطر دودکش ساختمان کمتر از ۱۵ سانتیمتر باشد و یا فاصله عمودی دودکش تا پشت بام کمتر از ۴ متر بوده باشد و یا اینکه بیش از ۳۰ سانتیمتر مسیر افقی در طول دودکش وجود داشته باشد، باید از پکیج فن دار استفاده کنید. فشار آب شهر در محل نصب دستگاه پکیج باید حداقل ۱ و حداکثر ۳٫۵ اتمسفر است. در صورتی که محل نصب پکیج گازی در بالکن یا فضای باز می باشد، باید در مقابل وزش شدید باد نباشد.

تست فشار منبع انبساط قبل از نصب پکیج

باید با یک مانومتر فشار منبع انبساط اندازه گیری کنید (حداقل فشار۵/۰ بار و حداکثر ۱ بار) و در صورت لزوم تنظیمش کنید . البته در پکیج نو، کمتر این موردرا چک می کنیم.

نصب دستگاه روی دیوار

قبل از نصب پکیج دیواری خود تمامی موارد بالا را چک کنید و توجه کنید تا همه استاندارد ها حتما رعایت شوند سپس اقدام به نصب پکیج دیواری می کنیم.

نصب پکیج دیواری

جهت نصب پکیج دیواری خود با هایپرنصب تماس بگیرید

نصب دودکش در نصب پکیج

بدون دودکشی مناسب هیچ پکیجی نباید نصب کنیم. اگر دودکشی مناسب نباشد یا قطر لوله آن کم باشد و یا در مسیر آن گرفتگی باشد و یا دارای مسیر طولانی افقی و یا شیب منفی باشد، گازهای حاصل از احتراق نمیتوانند به خوبی از دودکش عبور کنند و در نتیجه دود به پکیج برمیگردد و اثرات منفی و خطراتی را به همراه خواهد داشت. دودهای سمی ناشی از احتراق وارد ساختمان می شود که بسیار خطرناک است و باعث ضعف، گیجی و درنهایت خفگی اشخاص در ساختمان می شود. اگر عمل مکش دودکش به خوبی انجام نشود اکسیژن کافی جهت احتراق کامل فراهم نمی شود. در نتیجه راندمان حرارتی دستگاه پایین می آید و دستگاه آب گرم دلخواه را نمیدهد و مقدار مصرف گاز هم افزایش می یابد. عدم مکش کافی دودکش باعث بالا رفتن حرارت بدنه و قسمتهای داخلی پکیج می شود که این مساله منجر به خراب شدن سریع دستگاه و قطعات آن می شود. این موضوع، به ویژه آسیب شدیدی به مجموعه تابلو برق وارد می نماید.

 

تشخیص شیرهای رفت و برگشت پکیج

در قسمت زیر پکیج  پنج لوله اتصال وجود دارد:

ورودی آب سرد به دستگاه؛

خروجی آب گرم مصرفی به ساختمان؛

رفت مدار گرمایش؛

برگشت مدار گرمایش؛

محل اتصال گاز.

لوله های ۴/۳ روی دیوار و ۴/۳ زیر دستگاه متعلق به مدار گرمایشی دستگاه هستند.

لوله های ۲/۱ روی دیوار و ۲/۱ زیر دستگاه متعلق به مدار آب گرم مصرفی دستگاه می باشند .

 

تشخیص لوله ها به این شکل است:

ورودی آب سرد ساختمان به اتصال ۲/۱ دستگاه که به فلوسوییچ می رود، متصل می باشد.یکی از نشانه های لوله خروجی آب گرم دستگاه، وجود NTC روی آن می باشد.لوله ۴/۳ رفت مدار گرمایش همیشه در محل رادیاتورها، لوله ی بالایی می باشد.لوله ۴/۳ رفت ساختمان همیشه به اتصال ۴/۳ زیر دستگاه که به پمپ سیرکولاتور میرود، وصل می باشد.

نکته اول

در فصل تابستان اگرمی خواهید شیرهای رفت و برگشت را ببندید و نمی‌دانید دقیقا کدام شیرها می باشند  دقت کنید که در زیر پکیج چهار عدد شیلنگ با روکش فلزی وجود دارد که دو تای آنها بزرگتر از دو تای دیگر می باشد. در فصل تابستان در صورت تمایل دو عدد شیری که به شیلنگ های بزرگتر (3/4) متصل شده می باشد را میتونید ببندید.

 

نکته دوم

برای بستن شیرهای دسته پروانه ای که در زیر پکیج قرار دارند باید دسته هر شیر را عمود بر شیر قرار بدهید. در صورتی که موازی با شیر باشد به معنای باز بودن شیر است.

جهت نصب پکیج دیواری خود با هایپرنصب تماس بگیرید

شستشوی مدار گرمایش و آب گرم مصرفی

قبل از راه اندازی، لوله کشی پکیج باید شستشو شوند و کاملا تمیز بشوند و عاری از هرگونه ذرات خارجی شوند. در غیر این صورت ذرات خارجی داخل پکیج شده و باعث گریپاژ و احتمالاسوختن پمپ سیرکولاتور می شود. قبل از هر اقدامی با یک ماژیک محل اتصال هر شیلنگ را مشخص نمایید  که هنگام بستن شیر ها دچار اشکال  و اشتباه نشوید. برای شستشوی مدار رادیاتور شوفاژ به یک عدد مغزی تبدیل 3/4 به 1/2 نیاز دارید. ابتدا باید شیلنگ های روکش فلزی که در زیر پکیج بسته شده است را از زیر دستگاه باز نمایید و سپس شیلنگ ورودی آب سرد را به وسیله مغزی تبدیل به شیلنگ رفت شوفاژ متصل نمایید و شیلنگ برگشت را داخل ظرفشویی بگذارید و شیر ورودی آب سرد را باز نمایید و به مشتری بگویید شیرهای رادیاتورها را همه را ببندد و فقط یکی را باز بگذارد تا کل فشار آب روی یک رادیاتور باشد و تمام کثیفی های مسیر لوله کشی و داخل پره های رادیاتورها کاملا تمیز بشوند.

وصل کردن شلنگ گاز و اتصالات در نصب پکیج

قطر لوله ها و شلنگ های رفت و برگشت شوفاژ، ۴/۳ و لوله های آب مصرفی ۲/۱ می باشد و باید از لوله ها و شلنگ های با قطر داخلی استاندارد استفاده کنیم.

جهت سهولت در نصب، راه اندازی و تغییرات احتمالی بهتر است پیش از کلیه لوله های متصل به دستگاه، به جز لوله خروج آب گرم مصرفی، شیر قطع و وصل متناسب با سایز لوله نصب کنیم. لازم است شیر قطع و وصل آب سرد ورودی طوری تنظیم شود که دبی آن از ظرفیت پکیج منزلتان بیشتر نباشد.لازم است خروجی شیر اطمینان توسط شلنگ به خارج از دستگاه هدایت کنیم و در مسیر ورودی گاز فیلتر مناسب نصب کنیم.

نکته

در مناطقی که درصد املاح آب خیلی زیاد است، میتوان از رسوبگیر پلی فسفات در مسیر آب سرد ورودی استفاده کرد.

 

 

تست فشار گاز ساختمان در نصب پکیج

با یک مانومتر فشار گاز ساختمان را مشخص نمایید (گاز شهری mbar 18و گاز مایع mbar 28 )در صورت عدم تطابق فشار گاز ورودی با مقدار مذکور، لازم است حتما این مشکل را برطرف کنید .

تست فشار گاز درنصب پکیج دیواری

جهت نصب پکیج دیواری خود با هایپرنصب تماس بگیرید

شارژ آب مدار گرمایشی در نصب پکیج

جهت شارژ کردن دستگاه، شیر پرکن را باز کرده و زمانی که مانومتر، فشار دستگاه را روی عدد ۱ نشان داد، آن را ببندید. سپس رادیاتورها را هواگیری نمایید و با پایین آمدن درجه به زیر عدد ۱، دوباره شیر پرکن را باز کنید و با رسیدن فشار به ۱، آن را ببندید.

پکیج همواره باید پر از آب باشد و در صورت بدون آب ماندن، به سرعت آسیب خواهد دید. بنابراین توجه کنید که فشار آب مانومتر بین درجه ۱ و ۵/۱ باشد. در صورتی که فشار آب کم شود، باید دلیل کم شدن آب مشخص شده و با باز کردن شیر پرکن، فشار آب را روی ۱ آورده و سپس شیر پرکن را ببندید.

هم در تابستان و هم در زمستان فشار آب باید کنترل شود که پایین تر از ۱ بار نیاید و پکیج بدون آب نماند.

 

 رسوب زدایی رادیاتور های شوفاژ قبل از نصب پکیج

 

اگر هواگیری رادیاتور ها را انجام ندهید مشکلات زیر پیش می آید:

فشار آب مدار گرمایش کاهش پیدا می نماید.

سروصدا در مدار گرمایشی به وجود می آید.

راندمان حرارتی رادیاتورها کاهش مییابد.

اختلال در کار پمپ سیرکولاتور ایجاد می شود.

 

هواگیری از طریق ایروانت (شیر هواگیری خودکار) پمپ سیرکولاتور.

نباید هیچ نشتی آب در سیستم لوله کشی، رادیاتورها و پکیج وجود داشته باشد و باید این مشکل را بررسی کنید و اجازه ندهید از این طریق آسیبی به پکیج دیواری شما برسد.

 

راه اندازی و نصب پکیج دیواری

ایتدا شیر گاز را باز کنید سپس ولتاژ برق را کنترل کنید و سپس اقدام به روشن کردن و راه اندازی پکیج دیواری کنید.

 

تست نشتی گاز

برای نشتی یابی گاز، از کف صابون استفاده نمایید.

تست نشت گاز در نصب پکیج

برای  نگهداری  بهتر دستگاه  به نکات زیر توجه کنید:

 

هرگونه زنگ زدگی و رسوب احتمالی از روی مشعلی پاک کنید.

هرگونه پوسته احتمالی از روی مبدل حرارتی را بردارید.

کلیه قسمتها کنترل کنید و در ضمن راههای خروج دود و دودکش نیز پاک کنید.

اجزای داخلی مانند قطعات مربوط به قسمت جرقه زن وهمچنین قسمتهای مربوط به آب گرم مصرفی و حرارت مرکزی نیز کنترل کنید.

لوله ها و کلیه اتصالات مربوطه در قسمت گاز و در قسمت آب کنترل کنید.

میزان حداکثر و حداقل مصرف گاز بررسی کنید.

الکترودهای جرقه زن به طور حتم کنترل کنید.

قسمت مربوط به ایمنی در صورت قطع شدن گاز بررسی نمایید.

جهت نصب پکیج دیواری خود با هایپرنصب تماس بگیرید

منبع: فیبوسیستم

9 پاسخ

  1. با سلام واحترام با تشکر از خدمات عالی نصب پکیج دیواری و سرویس پکیج دیواری هایپرنصب و تکنسین های حرفه ای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/hypernas/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/hypernas/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373